husets hjärta - köksritning



uppritat av: Mattias Bergljung för marbodal
spännande spännande! här kommer vår ritning över köket (kolla länken - korrekt spiskåpa än den som är här). såklart svårt att se men man kan få ett hum om resultatet. kakelplattorna kommer inte vara lika stora som på bilden. dörren som man skymtar är ingång till vårt skafferi. glasdörrarna går ut mot altanen (kommer att gå från golv till tak, ej som bild här). efter dem kommer en stor öppen spis att muras, som följs av ett likadant glasparti ut mot altanen. kyl/frys/diskmaskin är helt intigrerade för att skapa en enhetlig känsla. dessutom har vi en helt öppen planlösning med soffa, fåtöljer på motsats sida (vill skapa en skön öppen samvaro). känns snyggare då när man inte ser 'vitvarorna'. ovan bänken (bredvid kyl/frys), kommer vi att bygga öppna hyllor. klicka för större bilder.
spisen blir nu en blå ilve (ovan), till min 'matlagningstokige' sambos förtjusning. återkommer snart om lite länkar, tips och resultat av vår egenimporterade spis. funkar det ska jag absolut tipsa er! halva priset kan jag utlova..

för att få den lite 'moderna/lantliga' känslan kommer vi ha denna blandare från tapwell. gillar som sagt mixen.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag blir så glad att se ert fina kök...och där kommer mammsen att bli serverad den goa maten ni kommer att laga - ser fram emot det....kramar till er
Anonym sa…
WOW ÅHH vilket hus ni kommer får och köket blir verkligen perfekt! Det blir ett riktigt drömhus! Ni får "kalla" ert hus för det Drömhuset. åhh fortsätt blogga se till att det börja byggas snart så jag får se det klart! Kan inte bärga mig...åhhh jag är inte avundsjuk det ska man inte vara men jag skulle gärna vilja ha ett liknande projekt att längt till! WOW SÄGER JAG! Jag håller på er! Hoppas att jag ngg kan kommer förbi er och se huset live... gå runt och gapa ... (c;
Jag säger Tur att du har denna bloggen för jag drömmer verkligen med er! KRAMISAR Alexandra
bubbs sa…
Det ser deilig lyst ut med et slikt kjøkken. :) Jeg ser på bildene at han hadde tegnet inn en AGA ovn til dere. Tenkte mest: "Gisp! Dette blir dyrt!" :)

Jeg har tittet på bildene i bloggen din i dag og snik-lastet ned litt. Hehe.. Håper det var greit? Du hadde så mye fint her.. :)
Anonym sa…
Hej! oj vad fint det blir! Får jag ställa en dum fråga. men Vad jobbar ni med, du och din man? Det måste vara svindyrt att bygga ett så stort hus. Ni har ju de absolut bästa tillbehören också.

kram Maria
Tingeltangel sa…
Så fint det kommer att bli. Spisen är ju helt gudomlig, älskar den. Härligt med ett riktigt skafferi också. Och glasdörrarna kommer att bli fantastiska. Och... Allt kommer att bli fantastiskt!
Anonym sa…
Kommer til å bli kjempe fint, og VELDIG fint med terasse dør på kjøkkenet!
Anonym sa…
Superfint jag vill också ha ett sånt här kök. Det blir ju helt perfekt. Ska bli jättespännande att se fortsättningen.
Gunhild sa…
Det er så gøy å følge med på byggeplanene dine. Det blir et flott kjøkken! Men er du sikker på at du trenger høyskapene når du har skafferi? Jeg tror jeg ville ha foretrukket mer benkeplass. Men jeg vet jo at alle dine planer er nøye gjennomtenkt...
Gunhild sa…
Kikket litt nøyere og da forstår jeg jo at dette er kjøl og kanskje frys. Beklager kommentaren min :) Det må du jo ha!!
dreamhouse sa…
ååh vad glad jag blir att ni gillar!! tusen tack för rara inspirerande kommentarer! värmer massor!!

bubbs: ja aga hade varit grymt, men där går gränsen..haha..

maria: jag kan säga så,att utan vinsten på min lägenhet, samt att vi slipper fastighetskatten de första 5 åren (därefter halva) så hade det inte gått. vi har verkligen valt att prioritera vårt boende. men om man jämför så får man idag inte mycket till lägenhet i innerstan för samma pengar. marknaden just nu är banans. men jag lovar, vi vrider och vänder på pengarna och försöker hitta bra alternativa lösningar. tex golven, vi vill verkligen ha mörklutade trägolv, istället för att välja rappgo för 900:-/kvm väljer vi ett furulammell golv som vi svartlutar själva för samma pris som ekparkett standrad i huset. inga tillägg. vi kommer att måla och lägga golv själva på övervåningen och sparar där in pengar. väljer bort mycket standard som vi sen hittar det vi vill ha, billigare på nätet av andra leverantörer. så det går, men mycket jobb. vi har absolut inte de pengarna att gå till tex willa nordic och beställa likvärdigt hus. utan det är slit. men väldigt kul och förhoppningsvis blir det jättefint!! kram

gunhild: ja precis, det är kyl/frys! annars håller jag med dig, hade inte behövts!
kram
Kul att få se verkliga ritningar. Kul med mixerna du nämner... Du kommer få den känslan du är ute efter!
dreamhouse sa…
spets och snor: ja vi hoppas på det! tror det blir super! kramkram
Johanna sa…
Hej tjejen...

Ville bara säga att jag tycker hemskt mycket om din sida. Inte minst för att den är så välgjord, men för att jag själv byggt mitt drömhus. Skulle gärna göra det igen. Dom som vet, säger att det inte är förrän man bygger sitt 3:e hus som man får det PRECIS som man alltid velat ha det. Lycka till! Det kommer bli jättefint!

Ha det gott! /Johanna
dreamhouse sa…
johanna: vad glad jag blir att du gillar! tack rara du! ja jag har oxå hört det! vi får väl se..;) hoppas vi ses igen! ha en mysig helg!!
Anonym sa…
Men vart har du tagit vägen?
Hur går det för er?
lkarlsson sa…
Hejsan! Jag undrar lite över hur det gick med ert inköp av ilve spisen, importerade ni den själva och blev slutpriset bra?

mvh
Lars K.

Populära inlägg