2 veckor


Hängrännorna är satta/the roof, now with spouts

Inntertaket på ovanvåning på plats

En del av vårt sovrum (nu med innertak)/part of our bedroom

Blivande skafferi - där ska lampan hänga..hi/Pantry

Tvättstuga/Laundry room
Nu har det gått drygt två veckor sedan huset rests. I skrivande stund fortsätter de att sätta innerväggar och tak samt förbereder för elektriker och rörmokare. Vi har nu även beställt alla golv, marmor till badrummet (ovanvåning) och massivt trägolv till övriga plan. Tja inga jätteroliga bilder direkt men kanske blir kul med lite före/efter bilder när det väl blir dags. Ni kan försöka 'imagin'...
Some pictures from the inside of our house. You can try to 'get the picture'..

Kommentarer

Maria sa…
Det är så roligt att se hur det växer fram! Och jag förstår PRECIS hur fantastiska de där bilderna är, även om de inte ser mycket ut för världen... Vi är ju i ungefär samma situation (fast utan hantverkare). En spacklad vägg är helt plötsligt något otroligt fantastiskt... ;-)
Lycka till i fortsättningen, jag fortsätter att följa era vedermödor.
I love the pantry. So exciting to see your home dreams come true. I always love your kitchen ideas!
Anonym sa…
Det är så himla kul att följa med husbygget ! Tack för att vi får det !
*
KRAM EVA
Anonym sa…
Vilka fina fönster ni valt!
Är inte ett dugg avundsjuk på er som snart bor i jättevackert hus... Inte alls! Jag lovar....
Engsroom sa…
Det är spännande att se och jag kan föreställa mig vad fint det kommer att bli.
Ella
dreamhouse sa…
maria: ja haha.. du har så rätt, när man är i det så ser man det.. Ja phuu hade aldrig klarat det utan hantverkarna kan jag säga, det är en pärs som det är..lycka till massor till er! tusen tack för dina upplyftande varma ord! de behövs!!! kramar

becky: Thank you soo much for your sweet words! and thanks for stopping by!! xx

eva: jag är så himla glad att du är här inne och supportar oss!! betyder mer än du tror! tack rara!
massa kram

anna: vad söt du är! tack tack! ja det känns en aning långt borta men en dag ska vi dock bo där.. Tack för att du kikar in!

engsroom: så glad att du hänger med kan jag säga, gör allt såå mkt lättare! kram till dig!
Jajamensan :) jag ser alla rummen framför mig! det kommer bli såå fint. Älskar marmorgolv, det är så vackert, men ska tydligen vara både svårskött och väldans halt! Men som nån så klokt sa, vill man få det fint får man lida lite pin ;)
Kram
Magdalena
Anonym sa…
Joo det er jätteroligt å se hur det går og växer framover!!! Absolut roliga bilder :)
Anonym sa…
Jag tycker det är jätteroligt att se byggbilderna, och ser med spänning framemot att följa med hur rummen förvandlas allt eftersom.

Låter helt underbart med massiva trägolv. Ett klokt beslut!
Ha en riktigt skön helg! kram/ruffa
Anonym sa…
Oj va fort det går med bygget! Alltid jättekul att se din blogg och se hur ert drömhus växer fram.
Själv är vi på grundplattan och ska bygga upp källarväggarna nästa vecka.
Ha en trevlig helg
Kram från Linda
dreamhouse sa…
magdalenas hus: ja vi ska impregnera på nåt sätt! men ska det va, så ska det..haha..

koselig koselig: tack rara för supporten!! kram till dig!

ruffa: ja jag tror att det blir bra, får se hur det blir på nedervåningen med golvvärmen bara! tack tack raris!! massa kram

linda: ååh vad spännande! lycka till massor då! Då vet du precis hur allt känns! ha en skön helg!

Populära inlägg