musiclover


Jag har levt, jobbat och andats musik under väldig många år. Ingen dag utan ett 'soundtrack'. Och som jag har skapat playlist i itunes, allt efter humör, fest, middagsbjudningar, högtider etc. Men så hände något, sedan jag blev gravid har jag inte varit intresserad av musik, har knapp brytt mig överhuvudtaget (mycket beror nog iof att jag inte varit mig själv och största delen mått dåligt).. Men nu känner jag det igen, det är kul med musik, jag vaknar till liv och 'diggar med fötterna' när jag sitter i min stora fluffiga howardfåtölj. Musik kan få mig på världens bästa humör. Idag går jag igång på denna låt. Fredagsmood. Hoppas ni får en ljuvlig helg. xx

Kommentarer

Camilla sa…
Hej Camilla!

Skön låt och sköna bilder i inlägget innan. Önskar även dej en härlig helg i höstsolen!

Mvh
Camilla
ColonialEast sa…
Hej Camilla! Såg ditt inlägg nedan att ni planerar NY trip med bebben! Det är helt perfekt att åka dit när de är små. Vi var där när mellankillen var 6 månader och den äldsta två och ett halvt. Varsin barnvagn. Det var dock några saker som var lite meckiga. 1) ville inte åka taxi utan bilbarnsstol så vi gick massa. Åkte till Newark och tog sedan bussen till 42:nd street och sedan gick vi till hotellet. Varsin vagn och varsin ryggsäck. Gick finfint.
2) Det är helkasst med barnmat i USA. Fattar inte vad de ger sina småttingar. De ammar ju knappt och i halvfabrikatens mecka finns ingen vettig barnmat!!! Min sexmånaders som hade börjat äta mycket mat fick leva på bananer! Om eran börjat äta så ta med barnmatsburkar hemifrån samt grätpåsar och välling! 3) en sak vi inte tänkte på var när vi kom fram på eftermiddagen så brukar man ju försöka vara vaken så länge man kan för att komma in i tidsskillnaden. Problemet var att medans vi höll ut och gick och strosade på Macys så sov kidsen i vagnarna. Sen när vi kom till hotellet och äntligen hade somnat så vaknade de vid midnatt. Då var det morgon för dom!!!! Det var helt hopplöst att fördriva de första nätterna med vakna barn på hotellrummet ....
Lycka till med resan om ni kommer iväg. Som sagt - det är toppen med New York och små barn. Men ta med en barnstol om ni tänker hyra bil. De sätter sina småttingar framåt! Det var enligt Avis förbjudet att sätta stolen bakåt ..... (6 månader gammal!). Vi vände den!
Kram!!
ColonialEast sa…
Kom på en sak till: vänta inte för länge med att åka. Så fort de börjat krypa och röra sig är det inget kul att vara på resa. Var i Thailand när minstingen var 7-9 månader. Inget bra .... 5-6 månader är MYCKET smidigare.
Tess sa…
Åh...den där låten har gått runt och runt här i Norge, är ordentligt trött på den och eftersom jag lyssnar på svensk radio över internet har det varit en befrielse. Tills nu. Nu börjar den snurra i Sverige också.. :/
Men visst är den bra ändå!
Malin sa…
Oj vad fint du har det hos dig, jag blir så inspirerad!

Populära inlägg