blomsterflickan


bild från livet hemma/ikea.se
Jag har en vän som alltid finns där, när man är nere eller sjuk plockar hon upp en.. Hon har en förmåga att finnas där när man som mest behöver det. Imorse knackade det på dörren och in kom hon med semlor, bröd, och hur mycket blommor man kan tänka sig! Maaaasssvis av vita hortensior, mörkröda engelska pelargoner, plättar i luften och u name it. Blåa små söta pärlhyacinter står nu och pryder fönstret i sovrummet. Visst e det härligt med kära vänner, som man ska vårda ömt..som en liten skör vacker blomma. Kärlek till dig. Önskar er en underbar söndag fina läsare. xx

Kommentarer

Anonym sa…
Snyggt!
Stil, klass och attityd :-)
Anonym sa…
Så sant. Skatta dig underbart lottad som har en sådan go vän :)
Och blommor och semlor har ofta en underbar effekt på ens humör ;)
Önskar dig en riktigt bra vecka.
/Lisa
Man ska värdesätta sådana vänner, de växer inte på träd.

En annan fråga, du som är insatt i den mer klassiska/romantiska stilen - kan du hjälpa mig och anta min Solsidan-utmaning ikväll? Kika in på bloggen så får du se vad jag menar. Jag har fått en massa frågor som jag tror du bättre besvarar ang Freddan och Mickan.
De vennene skal man passe godt på:)
Så heldig du er som har en så god venninne.
..Nå håper jeg du føler de myye bedre og at humøret straks ble flere hakk bedre etter nydelige blomster;)
Klemmer fra Line
Såå fint!! :)

Kram Linda
Anonym sa…
Så nice! sällan man ser att någon går "all-in" i konceptet. Håller själv på men är inte i Er klass...
Har dock fixat jordens fräckaste toalettstol som en början! (kan tipsa om ett nytt ställe med typ engelska byggvaror som öppnat i krokarna)www.gamlamejeriet.com

Må så gott / Uffe

Populära inlägg