sunny sunday


härlig bild från graham & green
Vill inte ens säga det, men jag drar åt mig lilla skuttans baciller som flugor till koskit, eller nåt. Ligger i förkylning, igen. Har googlat runt då vi just nu är överhopade i förkylningar, men läste just att "små barn har minst en förkylning i månaden, oftast fler"...hmmm. Jag antar att ni småbarnsföräldrar känner igen er, men jag hinner aldrig återhämta mig. Nu ska jag börja proppa i mig vitaminer så det sprutar ur öronen. Här har det regnat inatt och just nu takdropp, solen skiner in. Skönt iaf. Önskar er en fin söndag! xx

Kommentarer

Cassie sa…
Hope you feel better soon, colds are horrid at this time of year.

I have had enough of the rain here in England as it feels like all we have had is grey for so long. I am hoping for some crisp, cold, frosty days again soon.

Happy weekend.
xx
Marita sa…
Här har vi också takdropp efter nattens regn...märkligt att det regnar när backen är vit av snö!
Jag har också kroknat...tusan vad trist och onödigt! Och jag proppar i mig vitaminer varje dag!!! Krya på dig nu vännen!
kram, Marita
Annika sa…
Härligt med lite sol och takdropp tycker jag också. Ang. förkylningar så tror jag man måste hjälpa sitt immunförsvar och orka stå emot. Finns väl beprövade medel - fråga på hälsokosten. Inget snabbverkande utan man får ge tillskott en längre tid. Orkar kroppen inte ta igen sig mellan gånger kommer förkylningen som ett brev på posten. Lycka till! Annika
Anonym sa…
Det du kan göra för att kraftigt höja upp ditt imunförsvar är att dagligen äta långsamverkande C-vitamin av märket Ester och vräka i dig D-vitamin.
D-vitaminet ska du ta större doser än rekomenderat.
Det är nämligen pågång att den rekomenderade dagsdosen ska höjas av socialstyrelsen,då den är för lågt satt,Kostdoktorn har mycket info om just D-vitamiet betydelse.
Hej Camilla!
Trist med förkylningar, desto härligare med takdropp! Var i Köpenhamn igår och handlade tulpaner och rosor intill Illum. Det ger mig vårkänslor trots vintermörker!
Krya på sig!
Kram Anna
Millas hem sa…
Här har du en till som inte blir av med förkylningen. Denna gången har influensat ett hårt grepp om oss alla i familjen! =(

Hoppas att du känner dig piggare snart!

Kram Camilla
Anonym sa…
Vårdcentralen + penicillin så du blir helt fri allt. Sen mycket sömn & motion är det bästa tipset jag kan ge dig! Oftast hinner man inte nåt av det med små i huset. LYCKA TILL!
Andreas sa…
Riktigt impad av ert vackra hus! Och inte så lite avundsjuk heller... :-)

Mvh

Andreas
dreamhouse sa…
tusen tack raringar för era små tips! ska försöka mig på vitaminer osv. Ni e bäst!! varm kramxx

Populära inlägg