förskoledax & tankar


foto: dreamhouse-s0mmar i dalarna, stora tjejen.
Tusen tack för alla fina gratulationer till vår lilla sessa! Idag är en stor dag, vår stora stora, lilla tjej ska börja på förskolan! Känns om jag ska vara ärlig rätt jobbigt att 'någon annan' ska ta hand om min lilla tjej... men vet att det är värst för mig (och att jag inte är ensam att känna såhär). Hon kommer älska att leka med andra barn och behöver nu stimulansen, så mycket energi därinne.. Sen verkar förskolan och alla där superbra. Men då jag är mammaledig kommer dagarna inte bli så långa och fredagar ska hon vara hemma och mysa med oss. Galet att tiden gått så fort, speciellt nu när man sitter här med en till liten tjej i famnen! Nedan några händelser som berört mig på sistone...

det hemska hemska som inträffat i vårt kära grannland, finner inte ord. Sänder kärlek, värme och tankar till alla.


miljontals barn i östafrika svälter ihjäl.. snälla hjälp till du med, en liten slant räcker långt..

amy amy älskade amy.. Så begåvad, så briljant.. så sorgligt. Minns tillbaka en fantastisk spelning på ett sk showcase i berlin. Efteråt kom hon in, den stora rösten i den späda kroppen. Hennes hår var tuperat och högt uppsatt, den snäva klänningen och sotade ögonen. Inga intervjuer gavs, men det behövdes inte, inte efter den rösten. R.I.P

Kommentarer

Brunkullan sa…
Grattis till lilla knytet:)
När lillasyskonet kommer blir storasyskonet genast så himla stor. Man förstår inte var tiden tar vägen!

Tänk vad stort att börja förskolan:) Minns att jag satt i timmar och sydde i märklappar i kläderna. Nu skriver jag med märkpenna, går så mycket snabbare:)

Lycka till till lillan!!:)

Jag har 7 år mellan mina, och 7 åringen fick ta så mycket ansvar kan jag känna nu. När lillebror var 7 tyckte jag att han nästan var bebis fortfarande, och kunde inte förstå att jag tyckt att storebror var så stor i samma ålder...Nu är de 17 och 10 år!

Kram Susanne
dreamhouse sa…
susanne: tack söta raris! ja tänk när tjejerna blir så stora!

Melissah! thanks, I will check your blog for sure!
Chicken Coop sa…
I found so many entertaining stuff in your blog, especially its discussion. From the tons of comments on your articles, I guess I am not the only one having all the enjoyment here!

Populära inlägg