work in progress..

källa: the.guardian.co.uk/


The chair, från Eames.

 Jo inte bara en, utan två sådana här vill jag ha på mitt kontor (det är gratis att drömma). Som jag babblat om tidigare, en lång enkel arbetsbänk/skrivbord, och sedan två arbetsstolar i fokus.

Grym inspiration från inredningsguron Ilse Craword, grundaren av Elle Decoration. För henne var det viktigt att inreda sin studio i vitt, hon menar på att alla projekt och jobb har så mycket färg och form i sig att det vita hjälper till att stilla sitt sinne. Kan nog stämma och kanske ska jag tänka om här..

Jag är ju som sagt tillbaka i arbetslivet, om än i uppstarten av massa roliga projekt. Igår landade äntligen mina visitkort, kändes märkligt att se sitt företag på print. Och då har jag ändå haft det i fem år. Men det är väl först nu jag bygger på något nytt, mer jag i fokus.

Yes, då kör vi!
Fin dag till er i regnet! xx

Kommentarer

This is an interesting and so well maintained blog. Whole article is too good and well written.

Populära inlägg