bland får & kattungar

 


foto: camilladreamhouse


 Dagens utflykt♥

Idag har småsessorna fått gosa med de sötaste kattungar och matat keliga får med knäckebröd. 

Vi besökte ett fårcafé där man sitter bland guldigt halmgolv, trädgårdsmöbler med parasoll och där det erbjuds glass och hembakat. Fåren går ut och in som de vill men hänger gärna inne där små ivriga barnhänder matar dem. Som grädde på moset fanns de små ulliga kattungar som sessorna fick hålla.

När vi kom hem igen skulle den gamla timmerladan flyttas så Håkan med traktorn kom upp. Med skräckblandad förtjusning satt vi och tittade på, och visst.. sen åkte iaf stora sessan på flaket tillsammans med pappa. (Ps om ni undrar så bor min stora sessa i den här klänningen..favvo kan man minst sagt säga.)

Hoppas ni haft en skön dag, nu natti.
kram cam

sen finns jag ju på instagram - dreamhousecammy.

Kommentarer

Unknown sa…
Där är ju mina hemtrakter!
Bilderna får mig att längta "hem" en smula. Lite speciellt att fika inne med fåren :-)
Härlig dag till dig!
dreamhouse sa…
jenka: åh vad kul! ja visst e det fint där!! fortsatt fin sommar! xx
Sara sa…
underbart att gosa med djur! jag och min familj klappade getbäbisar idag...mys! =)

Populära inlägg