modern country - vackra tyger


 ååh vad jag önskar att jag kunde sy, eller visst, en vanlig gardinlängd eller kudde skulle jag nog kunna få till.. men sen har vi tiden. Men när jag ser de här ljuvliga tygerna önskar jag att både tid och ork fanns där..

Dessa vackra tyger i 100% linne kommer från engelska Cabbages & Roses och finns bl a hos min samarbetspartner Matilde & CO. Matilde har, till skillnad från mig själv har en alldeles egen liten atelje där de låter sy upp alltifrån lampskärmar till dukar, kuddfodral, gardiner eller överdrag till stolar.

En havrefärgad grund tillsammans med de vackra blommiga mönstren ger en känsla om den romantiska engelska landsbygden..som att man hoppar in i någon romantisk film.. eller sover över på ett mysigt B&B, med scones och söt marmelad... Kika gärna in hos Matilde & Co, de har såklart massvis av fler vackra tyger att välja och vraka mellan.

Hoppas ni haft en härlig helg! Här har jag haft datorkrångel de senaste dagarna, väldans långsamt och har knappt fått iväg nåt..men nu verkar det funka.

Nattinatti alla♥

Kommentarer

Anonym sa…
Herlig inspirasjon og flotte tekstiler:)
Klem Merete

Populära inlägg