poolbygget


 

Nu har vi en grop, där poolen skall byggas.. dessvärre hade det blivit försening från fabriken så nu står vi lite still. Jag har bilder på hur vi gått tillväga med grävningen, så det kommer..

Men innan vi satte igång med detta projektet, ser jag alltid till att inspireras. Jag googlar och söker inspiration, främst via nätet. Vi har ingen jättestor yta här uppe där poolen skall byggas, så allt kommer att ramas in av ett trädäck. Vår gigantiska markis kommer att få ge vika, och här bollar jag fram och tillbaka med ett fast tak, alt en mindre markis. Med taket är jag rädd att det tar för mkt ljus... en markis kan man ju dra in och då bjuder man in ljuset på ett annat sätt.

Med dessa bilder ser jag också mer konkret, att det kan vara tihgt, mellan hus och pool, och ändå bli väldigt fint. Därför - bilder och inspriation är a och o för mig.

Vi kommer ju oxå bygga ett gästhus,  med inspiration från bild nr 3, där vi även kommer ha plats för ett förråd för alla dynor och poolgrejer. Bakom bygger vi en separat låda för reningsverks etc som hör till poolen. 

I helgen ska vi ta bort alla rosbuskar, och staket som vätter ut mot gräsmattan, dessa ska vi bara vända upp. Bilder kommer. Vi måste även grusa av och lägga markduk under det nya trädäcket.. Så, vi har en hel del att pyssla med. 

Ska sammanställa mina egna bilder så får ni snart se.

kram camxx


bildkälla: bild 1, pinterest, bild 2, sköna hem, bild 3 pinterest, bild 4+5+9 kommer från bloggen http://www.dreamsandcoffee.se/, och 6 från sköna hem, bild 8 från filmen something gotta give


Kommentarer

Kristina sa…
Wauw, a beautiful home.

Populära inlägg